MORA Emerging ediția a IV-a _ Seminarii dedicate curatorilor la debut

Publicat: 13 March 2017


Centrul de Artă MORA anunță seria de seminarii dedicate curatorilor la debut în cadrul proiectului MORA Emerging 2017. Seminariile au fost deschise publicului larg.
După trei ediţii concentrate în special pe debutul artistic, MORA Emerging 2017 este dedicat rolului curatoriatului contemporan în evoluţia scenei de artă actuală, oferind o oportunitate unică studenţilor de la Istoria Artei, din cadrul Facultăţii de Istorie, Universitatea din Bucureşti, de a propune, dezvolta şi realiza un proiect curatorial, trecând printr-un proces complet, într-un cadru profesionist şi un context de relevanţă internaţională.

Seminarii MORA Emerging 2017

Seminariile au avut loc în cadrul Facultăţii de Istorie, sala Amfiteatru Vasile Parvan, Universitatea Bucureşti.

Program seminarii

Joi, 23 martie, 18:00- 20:00
“Despre producerea și reproducerea unei lucrări de artă”
Eugen Rădescu, director şi co-fondator Bucharest Biennale, curator şi profesor la Universitatea din Bucureşti

 

Vineri , 24 martie
12:00 – 14:00 / “Banda desenată în arta contempoarană”
Alin Ciupală , istoric şi profesor universitar

14:00 -16:00 / “Practici curatoriale: un traseu personal”
Olivia Nițiș, curator, istoric şi critic de artă

 

Joi, 30 martie, 18:00- 20:0
“Despre finanțarea proiectelor în artele vizuale”
Andreea Grecu, expert cultural

 

Vineri, 31 martie
12:00 – 14:00 / “Arta contemporană chineză ca fenomen de piață “
Daniela Zaharia, Şef al departmentului de istorie antică, arheologie şi istoria artei

14:00 -16:00 /  “Rethinking the archive with contemporary art”
Sara Rossling, curator şi manager artabout.se – Stockholm, Suedia

 

Autorii proiectelor curatoriale selectate în prima fază de jurizare a Programului MORA Emerging 2017 sunt :

– Alina Maria Dumitru / “Me, you, no, yes”
– Adrian Bîndiu  / “Eclipsa sec XXI. Ascensiunea inelastică a artei contemporane”
– Claudia Vaduvescu / “The gaze transfigured by poetry”
– Fatme Nistoroi / “Gusturi românești sau vizibilitate (in)utilă”
– Ana Olivia Lăzărescu
– Lorena Iacob / “Flash On – Flash Out”
– Mădălin Ciobotaru / ” YaGay”

Dezvoltarea conceptelor preselectate într-o serie de workshopuri vor avea loc în perioada 3-7 aprilie

Proiectul câştigător va fi anunţat în data de 7 aprilie 2017.

MORA Emerging 2017 se conturează ca un proiect unic în peisajul iniţiativelor cultural-educative din ţară, un proiect pilot şi un exemplu de practică ce poate fi adaptat pentru orice proiect de întâlnire între domeniul cultural şi cel educaţional. Proiect complex, acesta ofera o oportunitate de debut curatorial (oferind o şansă inedită de parcurgere a întregului proces creativ şi de organizare), o alternativă de orientare şi dezvoltare profesională, incluzând facilitarea şi susţinerea creaţiei de artă vizuală tânără, în contextul artei contemporane actuale în lume

Juriul care va realiza toate etapele de selecţie are 7 membri: Andreea Grecu – expert cultural, Alin Ciupala – istoric şi profesor universitar, Olivia Niţis – curator, istoric şi critic de artă, Irina Abaza, Mara Patriche, Cristina Taraş – artişti, curatori, manageri ai Centrul de artă MORA , Eugen Radescu – director şi co-fondator Bucharest Biennale, curator şi profesor la Universitatea din Bucureşti.
Invitatul special în cadrul seminariilor MORA EMERGING 2017 este Sara Rossling – curator şi manager artabout.se – Stockholm, Suedia.

 

PARTENERI

CREATIVE EVOLUTION, PAVILION, DIGI 24, UNIVERSITATEA BUCUREŞTI, AMBASADA SUEDIEI la Bucureşti, 438 Playhouse Production, POLICOLOR
Proiect cultural co-finanţat de Administraţia Fondului Cultural Naţional

 

Mulţumiri speciale:
Her Excellency Ms Anneli Lindahl-Kenny
Ambassador, Head of Mission, Embassy of Sweden
Mr. Alexander Peyre Dutrey
Counsellor, Deputy Head of Mission, Embassy of Sweden
Ms. Simona Pop
Administrative, Financial and Cultural Officer, Embassy of Sweden
Lect univ.dr Daniela Zaharia
Şef al departmentului de istorie antică, arheologie şi istoria artei, Universitatea BucureştiProiectul nu reprezintă în mod necesar poziţia Administraţiei Fondului Cultural Naţional. AFCN nu este responsabilă de conţinutul proiectului sau de modul în care rezultatele proiectului pot fi folosite. Acestea sunt în întregime responsabilitatea beneficiarului finanţării.